Welkom op gtviralmarketing.nl

Provincie Gelderland

Deze vraag stelde de Provincie Gelderland zich met het oog op de Provinciale Statenverkiezingen Gelderland van woensdag 2 maart 2011. Daartoe heeft de Provincie Gelderland besloten actief mensen te enthousiastmeren om te stemmen. Samen met De Indruk werd een Viral Marketing campagne ingezet om zo de doelgroep het beste te benaderen en tot actie kan overhalen.

In opdracht van Provincie Gelderland
Doel: hoge opkomst Provinciale Staten verkiezingen
Meerdere interactiemomenten
Mogelijkheid om eigen foto te uploaden


Rabobank Oost Betuwe

Wat doe je wanneer je als Rabobank Oost Betuwe je klanten wilt laten weten dat je beter bereikbaar bent, dus ook tot acht uur ’s avonds ? Juist dan schakel je De Indruk in voor het produceren van een complete Viral Marketing Campagne.

Mogelijkheid om een iPad te winnen
Naast de viral ook een fotowedstrijd en quiz
Initiële mailing verstuurd aan meer dan 17.00 klanten


V&VN

Hoe bereik je de doelgroep op een creatieve, aansprekende manier? Dat blijft toch altijd weer de vraag. V&VN kwam met het antwoord, De Indruk met het middel. Een viral marketing campagne met de kijker als superheld van V&VN!

Dé beroepsvereniging voor verpleegkundigen en verzorgenden
Special effects


No Tomato

Herinneringen, het blijft leuk om ze op te halen. Dit is dan ook de insteek van het boek Mijn Nederland in woord en beeld 1960-1969. In opdracht van No Tomato ontwikkelde De Indruk een viral marketing campagne ter promotie van dit boek. Een viral over de nozems en de provo’s, over Phill Bloom en het bermtoerisme. Kortom, een film over de roerige jaren ‘60.

Jaren ’60 zanger Ronnie Tober
Ter promotie: ‘Mijn Nederland in woord en beeld 1960-1969’
Combinatie met realisatie landingspage en nieuwsbrieven


Van Kerkhof en Visscher

Eén script met twee totaal verschillende auto’s – een bedrijfswagen en een sportwagen – hoe maak je daar een spectaculair verhaal van? De Indruk wist raad met de situatie en ontwikkelde voor de Van Kerkhof & Visscher Groep een spannende viral met in de hoofdrol de nieuwe Renault Master en de Nissan GT-R.

Een script met in de hoofdrol de nieuwe Renault Master en Nissan GT-R
Filmlocatie: De havens van Rotterdam
Gebruik van verschillende camera’s
In opdracht van Renault, Nissan en Dacia dealer Van Kerkhof & Visscher


Gateway Software

Uitnodigingen, je hebt ze in alle soorten en maten. Gateway Software gaf De Indruk de opdracht om een originele uitnodiging te bedenken om 700 (potentiële) klanten uit te nodigen voor de beurs ICT & Logistiek. Gekozen werd voor het unieke medium: viral.

Viral als originele uitnodiging voor een beurs
Een kaart met daarop een unieke code gaf toegang tot de viral
Als interactiemoment werden de persoonlijke gegevens gesproken in de film


GroenLinks

Red ieder dier

Aandacht voor al het dierenleed, dat is het doel. Maar hoe krijg je zoveel mogelijk aandacht? Door een viral te lanceren! Op de website 114rediederdier.nl zijn de exclusieve beelden te zien van de eerste 114 dierenpolitie inval. Om dit nieuws onder de aandacht te brengen werd gebruikgemaakt van het nieuwe medium Social Media.

Ter introductie Animal Cops
Landelijke campagne 1-1-4 red ieder dier
Film voor Zendtijd voor Politieke Partijen


SBS Broadvasting

Win nu een 3D TV! Wat heb je hiervoor nodig? Geluk, een webcam, Veronica Magazine en een stel knappe koppen die de technische realisatie van deze Augmented Reality campagne kunnen verzorgen. Voor dit laatste benaderde SBS Broadcasting, in opdracht van Samsung, De Indruk.

Augmented Reality campagne
Advertentie campagne in Veronica Magazine
Ter promotie eerste 3D LED TV voor thuisgebruik


Riverdance Festival

Wereldprimeur

Welcome on board, zo luidde de slogan van Riverdance Festival 2009. De tiende editie van dit festival diende spectaculair gevierd en dus ook spectaculair onder de aandacht gebracht te worden. Voor invulling hiervan schakelde organisator X-Sense de mensen van De Indruk in. Het resultaat: een succesvolle, aansprekende viral!

DJ Lucien Foort
Zeer positieve reacties Partyflock
Gepersonaliseerde sms en e-mail
3D shots


Kerk in Actie

Vergeten rampen

Vergeet dit niet, vergeet dat niet. Overvolle agenda’s en uitpuilende mailboxen, ze zijn kenmerkend voor de drukke tijd van nu. We hebben het zwaar, toch? Of vergeten we iets? Dat is de vraag die centraal staat in de viral van Kerk in Actie. Door middel van de campagne ‘Vergeten rampen’ vraagt de stichting aandacht voor de vergeten mensen in de wereld.

Landelijke campagne ‘Vergeten rampen’
25% meer opgebracht dan verwacht
Meerdere, verschillende personalisatiepunten
Automatisering voor nieuwsbrieven


Edukans

Heel Nederland deelt uit

Hier in Nederland is het de gewoonste zaak om naar school te gaan. Sterker nog: je moet. In landen als India, Kenia en Peru is dat heel anders. Door armoede, aids of oorlog kunnen duizenden kinderen niet naar school. Met de landelijke campagne ‘Heel Nederland deelt uit’ roept Edukans mensen op om schoolspullen te kopen voor kinderen in Afrika...

Landelijke campagne ‘Heel Nederland deelt uit’
BN’er Antonie Kamerling
Gesproken en e-mail personalisatie
In opdracht van Deelstra en De Jong


Passionate Bulkboek Viral

Geen Daden Maar Woorden

Zeggen is één, maar doen is twee – dat is de betekenis van het spreekwoord geen woorden maar daden. Passionate Bulkboek gaat hiermee aan de haal met het festival ‘Geen Daden Maar Woorden’. Dit festival combineert literatuur met andere disciplines als muziek, film, dans en theater. Om dit vernieuwende festival onder de aandacht te brengen werd het medium viral ingezet.

Schrijver en theatermaker Jaap Robben
Schrijver, theater- en televisiemaker Wilfried de Jong
Gesproken en bewegende visuele personalisatie


2 Style 4 You

Wat staat je goed

Persoonlijk stijladvies van tv-stylist Philip de Liever is met de viral op watstaatjegoed.nl binnen handbereik van iedere vrouw. In opdracht van 2Style4You produceerde De Indruk een viral waar, na het invullen van enkele persoonlijke gegevens, binnen enkele minuten een stijladvies op maat uitrolt.

Tv-stylist Philip de Liever
Veel media-aandacht, onder andere item in RLT Vandaag
Genomineerd voor de Shell LifeWIRE Young Business Award
Van 500 initiële ontvangers naar een bereik van 20.000 personen!


Nederlands Architectuur Instituut Viral

Maak ons land

Met de manifestatie 'Maak Ons Land' roept het Nederlands Architectuurinstituut (NAI) iedereen op om ideeën aan te leveren over een nieuwe agenda voor de ruimtelijke inrichting van Nederland. De Indruk werd ingeschakeld om een viral te ontwikkelen. Deze viral roept de mensen op: "Denk mee en bepaal hoe Nederland er uit moet zien. Maak ons land, jouw land"!

Voor de actie "Maak ons land"
Persoonlijke gegevens in beeld
Hoog doorstuurpercentage
In samenwerking met De Telegraaf


VNSG Viral

Interactieve virale spionagethriller

In samenwerking met SAP Nederland wordt jaarlijks het VNSG Congres georganiseerd. In opdracht van Yourzine heeft De Indruk voor de Vereniging Nederlandstalige SAP Gebruikers (VNSG) een viral ontwikkeld. De viral is een uitnodiging voor het jaarlijkse congres van deze organisatie. Op de site raak je als bezoeker verwikkeld in een luchtige interactieve spionagethriller.

Spannend Jamesbond script
Doorstuurpercentage van 50%!
Uniek Quizelement
SMS functionaliteit



MyCom Viral

"Opsporing verzocht"

De landelijke keten van computerwinkels, MyCom zoekt keer op keer naar nieuwe en unieke manieren om onder de aandacht te komen van haar klanten en prospects. Om dit te bereiken introduceerde De Indruk de viral. Het unieke concept van een viral is dat er een mogelijkheid is om met een druk op de knop je volledige klantenbestand te bereiken. Doordat dit een ludieke viral betreft zal het doorstuurgehalte hoog liggen.

Bewakingsbeelden
100.000 ontvangers
Gepersonaliseerde nieuwsbrief



Cygnific Viral

Heroes Wanted!

Cygnific is het internationale callcenter van KLM Royal Dutch Airlines, Air France, Northwest Airlines and Martinair Holland met ruim 700 medewerkers. Deze medewerkers helpen dagelijks klanten en reisbureaus in 19 verschillende landen. Dit betreft zowel routinematige handelingen als ingewikkelde financiële transacties. Het Nederlandse hoofdkantoor bevind zich in Amsterdam.

Werving en selectie
Gebeld worden vanuit een viral
Persoonlijke gegevens in beeld
Quizelement
Wegens succes verlengd!



Tilburg Viral

Weigeraars

De vuurwerkcampagne van de gemeente Tilburg richtte zich in december 2008 naast het opruimen van vuurwerkafval vooral op 'veiligheid' en met name op jongeren. Wethouder Johan van den Hout (wijkbeheer, schoonhouden stad): "Veiligheid vraagt om bewustwording, bewustwording vraagt om duidelijke taal. Om jongeren te bereiken moet je in hun belevingswereld duiken en weten hoe zij met elkaar communiceren...

Special effects
Geautomatiseerde reminder sms op 1-1-2009
Gebaseerd op een strip.
Binnen enkele weken opgeleverd



EO Viral

Valentijnsactie

In het tvprogramma '40 Dagen Zonder Seks' gaan zeven jongeren de uitdaging aan om 40 dagen geen seks te hebben. Gezien het feit dat dit programma een daverend succes was met kijkcijfers die elke verwachting overtreffen, benaderde de EO De Indruk om een Viral Movie te ontwikkelen. Hiemee kan iedereen een persoonlijke, digitale Valentijnskaart versturen. Presentator Arie Boomsma van '40 Dagen Zonder Seks'...

Persoonlijke gegevens in beeld
Voor tvprogramma "40 dagen zonder seks"
Duizenden liefdesverklaringen in 1,5 dag!
TV Presentator Arie Boomsma als acteur


Mogelijkheden

  • Zowel de film als de nieuwsbrief kunnen volledig gepersonaliseerd worden. Zo kunt u op elk willekeurig punt in de viral... Lees meer
  • Aan een viral kunnen diverse technieken gekoppeld worden. Een van die technieken is mobiele telefonie. U kunt... Lees meer
  • Het is mogelijk om de kijkers van een viral een sms te sturen. De voorbeeldviral op deze website bevat... Lees meer
  • In een viral kan een quiz of game verwerkt worden. Hiermee kan bijvoorbeeld het verloop van de viral... Lees meer
  • De acteur of de voiceover van een viral kan zelfs uw persoonlijke gegevens uitspreken. Door deze unieke techniek... Lees meer
  • Via een beheersysteem kunt u exact monitoren wat er met uw Viral gebeurd. Per Viral worden een aantal punten...Lees meer